Select Page

V petek, 27. 5. 2015, smo se odpravile v Azilni dom v Logatec. Tam nas je pričakalo 10 otrok. Nekateri so se vozili s kolesi, drugi pa so bili v igralnici. S seboj smo prinesle knjige Zlatolaska in trije medvedi, ki so prevedene v angleščino in farsi. Prinesle pa smo tudi kartice, na katerih so bili narisani junaki in elementi, npr. velika, srednje velika in majhna skleda ter velik, manjši, najmanjši stol, oče medved, mama medved, mali medvedek, Zlatolaska – deklica itn. Začele smo tako, da smo po igralnici skrile sličice in otroke spodbudile naj jih poiščejo. Ko so jih našli, smo jih skupaj poimenovali in se s karticami igrali spomin. Takrat so otroci ponavljali in se učili besede.

Ker je bilo zunaj lepo vreme, smo izkoristile tudi krede, ki smo jih prinesle s sabo. Vsakemu otroku smo dale nalogo, da nariše eno od kartic po svpji izbiri. Tako smo na tla narisali vse tri velikosti stolov, postelj, skled itn. Nato smo si razdelili vloge Zlatolaske, medvedov in hiše. Ena od kolegic, ki je brala pravljico v slovenščini, je posebej poudarila besede iz kartic, mi pa smo se gibali, tako kot je narekovala pravljica. Na koncu so medvedje prestrašili Zlatolasko, le-ta pa je zbežala. Otroci so se pri tem zelo zabavali, nam pa je to predstavljalo njihovo prvo seznanitev s književnim delom. Knjige smo pustile staršem, da jih bodo lahko brali svojim otrokom.  Za naslednji obisk načrtujemo podobno igro vlog, da ponovimo pravljico in besede.

V nadaljevanju dneva smo opazile veliko sporov. Ugotovili smo, da imajo otroci premalo koles in se vozijo vedno isti. Zato predlagamo, da se organiziramo in skušamo zbrati stara kolesa. Kasneje lahko tudi organiziramo, da skupaj z odraslimi in otroki v azilnem domu ta kolesa popravimo.

Spore zaradi koles smo preusmerile in otroke pritegnile z igro Pepčka, učili smo se različnih iger z elastiko gumitvist, risali s kredami, si podajali žoge in se predvsem zelo zabavali.

V popoldanskem času po kosilu, so imeli drugi prostovoljci za otroke načrtovane ustvarjalne delavnice, pri katerih sva sodelovali dve študentki. Poleg tega je ena študentka otroke in dva odrasla učila igrati kitaro. To je ustvarilo še prijetnejše vzdušje, saj smo vedno znova ponavljali pesem Mi se imamo radi, ki je za učenje kitare primerno enostavna in ostali otroci so pri petju sodelovali, ker pesem že poznajo. Tudi z poučevanjem kitare želimo nadaljevati, saj jim to zelo veliko pomeni.

Špela Velepec, študentka 2. letnika Predšolske vzgoje